Gliese 581g Gezegeni ve Komplo Teorileri
 Bilim   4713   19.10.17   29.10.18   1
gliese581.jpg

Gliese 581g, NASA ve Amerika Ulusal Bilim kurumunun sponsorluğunu üstlendiği bir gözlem ekibi tarafından Eylül 2010 yılında keşfedildiği duyurulan bir gezegendir. Ekip, Washington Üniversitesi ve Carnegie Enstitüsü çalışanlarından oluşturulmuştur. Gözlemler, Havai'de bulunan dünyanın en büyük optik teleskobu ile yapılmış ve on yıldan fazla sürmüştür. Hem dünyaya çok benzemesi hem de yaşanabilir yörüngede olması, gezegende suyun sıvı olarak bulunabileceğini ve dolayısıyla bu gezegende hayat olabileceği sonucuçlarını doğurmuştur. Diğer yandan, hakkında pek çok komplo teorisinin ortaya atılması ile en çok tanınan gezegenler arasına girmeyi başarmıştır.

Öncelikle bilim dünyası bu gezegenin varlığından kesin olarak emin değildir. Bir gezegenin keşfini doğrulamak için en az 2 farklı bağımsız gözlemevinin gezegenin varlığını onaylaması gerekir. Amerikalı grubun Gliese 581g'nin keşfini duyurmasından bir kaç hafta sonra bu gezegeni araştıran İsviçreli bir araştırma grubu araştırmalarında bu gezegene benzer bir gezegene rastlamadıklarını bildirmişlerdir. Ayrıca Almanya Max Planck Enstitüsündeki bir grup, Amerikalı grubun yanlış bir yol izlediğini duyurmuş, İngiliz Kolombiya Üniversitesinden bir araştırmacı ise keşif grubunun verilerini farklı bir metotla inceleyerek gezegenin varlığı ile ilgili tatmin edici bir kanıta ulaşmadığını bildirmiştir. Bunun üzerine Amerikalı grup daha gelişmiş araç ve yöntemler kullanılarak çalışmalarını tekrarlamış, analizlerinin doğru olduğunu ve gezegenin var olduğunu, İsviçreli grup ise tekrarladıkları analizlerinde de böyle bir gezegene rastlamadıklarını bildirmişlerdir. Tartışmalar büyümüş, fakat kesin bir sonuca ulaşılamamıştır. Sonraki yıllarda bir kaç araştırmacı bu gezegeni araştırmış, bazısı bu gezegenin var olduğunu, bazısı ise böyle bir kanıtın olmadığını bildirmiştir. Sonuçta kim haklı kim haksız kesin olarak bilemiyoruz ama bu durum gliese 581g gezegeninin varlığından şüphe duyulmasına neden olmuştur.

Gezegenin var olduğunu kabul edersek, gliese 581g dünyaya en çok benzeyen gezegenler arasında yer almaktadır. Dünyanın 3-4 katı olan gezegen, yörüngedeki dönüşünü 37 günde tamamlar. Gezegen kütle çekim kilidine sahiptir yani bir tarafı sürekli aydınlık, diğer tarafı ise sürekli karanlıktır. Yer çekimi, dünyanın yer çekimine oldukça yakındır.

Gliese 581

Bu gezegen hakkında pek çok komplo teorisi olsa da, duyduğum en uç teori, dünyadaki zengin insanları buraya taşıma projesidir. Bu komplo teorisine göre gezegende zengin kişilerin yaşam alanları için inşaat, alt yapı, yol, enerji santralleri gibi çalışmalar çoktan başlatılmış durumdadır. Dünyaya çok benzemesinden dolayı su, madenler, enerji kaynakları gibi her şey el değmeden durmaktadır. Yani dünyanın sıfır modelidir diyebiliriz.

Dilerseniz bilimsel bilgilerle bu komplo teorisinin doğruluğunu test edelim. Öncelikle bu gezegenin var olduğunu savunun gruba göre bu gezegen dünyadan yaklaşık olarak 20 ışık yılı uzaklıktadır. Yani ışık dünyadan bu gezegene 20 yılda ulaşır. Diyelim ki şimdiye kadar yapılmış en hızlı uzay aracı ile bu gezegene gitmeyi deneyeceğiz, sizce bu yolculuk kaç yıl sürer? Şu ana kadar yapılmış en hızlı uzay aracı NASA'nın Juno sondasıdır (İnsansız inceleme aracı). Bu sonda yaklaşık olarak 265.000 km/h' lik bir hıza ulaşmıştır. Elbetteki insanlı uzay araçları bu hızlara ulaşamaz ama diyelim ki ulaşıldı. Bu araçla dünyadan gliese 581g gezegenine gitmek 81.509 (Seksenbirbin beşyüzdokuz) yıl sürecektir. Sanırım daha fazla bir şey yazmaya gerek yok. Böyle bir gezegen varsa bile ne yazık ki bu gezegene ulaşmamız, şu an ki teknolojimiz ile mümkün gözükmüyor.

Hesaplama

Işık Hızı = 300bin km / saniye
Işığın bir yılda aldığı yol = 300binkm/saniye x 60saniye/1dakika x 60dakika/1saat x 24saat/1gün x 30gün/1ay x 12ay/1yıl
Işığın bir yılda aldığı yol = 9.331.200.000.000 km/yıl
Gezegenin uzaklığı = 9.331.200.000.000 km/yıl x 20 yıl
Gezegenin uzaklığı = 186.624.200.000.000 km
En hızlı araç hızı = 265.000 km/saat
Araçla gezegene gidiş süresi = 186.624.200.000.000 km / 252.792 km/saat
Araçla gezegene gidiş süresi = 704.241.509 saat = 81.509 yıl

%100

Yorumlar
 uzayekibi
 18.07.2018
GLİESE581 deinsan hayatıvar vebundan eminiz.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!